Òrgans de l'Agència Tributària de les Illes Balears

L’Agència Tributaria de les Illes Balears (ATIB) s’estructura en els òrgans següents:

  • Òrgans de govern: Presidència i Consell General.
  • Òrgan executiu: Direcció.
Òrgans de govern:
  • Presidència: Correspon al conseller/a competent en matèria d’hisenda (actualment, Consellera d’Hisenda i Administracions Públiques). Funcions:
    • Exercir la representació institucional de l’Agència.
    • Signar els convenis en matèries que siguin competència de l’Agència.
    • Anomenar i cessar al personal directiu.
    • Convocar i resoldre els procediments de selecció del personal, i exercir, en general, les funcions previstes en la normativa de funció pública respecte a la dependència orgànica del personal de l’Agència.
    • Enviar al Parlament l’informe a anual del funcionament de l’Agència.
  • Consell General: Està format pel/la president/a, el/la director/a de l’Agència, les persones titulars de les adreces competents en matèria de pressupost, tresoreria i funció pública, l’interventor/a general, el/la director/a de l’advocacia de la Comunitat Autònoma i un vocal que exercirà la funció de secretari/a. Li corresponen, entre d’altres, les funcions següents:
    • Exercir la direcció superior, la supervisió i el control de l’Agència.
    • Deliberar sobre les línies generals de planificació i actuació en matèria de recursos humans.
    • Aprovar el programa anual d’actuació, l’avantprojecte de pressupost anual, la relació de llocs de feina, l’oferta d’ocupació pública, els comptes anuals i la Carta de drets dels contribuents.
Òrgan executiu:
  • Direcció: Té rang de director/a general i el titular és anomenat i separat lliurement pel Govern de les Illes Balears, a proposta del conseller/a competent en matèria d’hisenda, atenent a criteris de competència professional i experiència per a l’exercici del càrrec. Són funcions d’aquest òrgan, entre d’altres:
  • Exercir la direcció i representació ordinària de l’Agència.
  • Executar el programa anual d’actuació de l’Agència.
  • Actuar com a òrgan de contractació de l’Agència.
  • Exercir el comandament del personal de l’Agència.
  • Elaborar l’avantprojecte del pressupost.

A més d’aquestes competències, correspon a aquest òrgan l’exercici de les funcions previstes en l’article 3 de l’Ordre del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i d’Ocupació d’11 de novembre de 2011 per la qual es regula l’estructura organitzativa i funcional de l’Agència Tributària de les Illes Balears.

La Comissió Assessora de l’Agència Tributària.

És l’òrgan consultiu amb la finalitat d’establir un sistema permanent de col·laboració entre l’Agència i les institucions, entitats o organitzacions representatives de sectors o interessos socials, empresarials o professionals. Està presidida pel/ per la President/a de l’Agència i el seu nombre de membres no pot excedir vint. Entre els membres de la Comissió Assessora ha d’haverhi representants dels consells insulars i dels ajuntaments de les Illes Balears, així com representants elegits entre els col·legis professionals, les institucions acadèmiques i les organitzacions econòmiques i socials, i, si escau, altres persones de reconegut prestigi.

Li correspon fer recomanacions, entre d'altres, dels temes següents:

  • La promoció i millora de l’atenció i informació als ciutadans en matèria tributària.
  • L’adopció de procediments que simplifiquin el compliment de les obligacions tributàries.
  • La utilització de les eines informàtiques i telemàtiques més convenients pel compliment de les obligacions tributàries.