Millora de deducció autonòmica de l’IRPF a la Llei 3/2025, de 4 de juliol, de mesures adreçades a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral a les Illes Balears
Data: 10/7/2025
La Llei 3/2025, de 4 de juliol, de mesures adreçades a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral a les Illes Balears millora la deducció autonòmica de l’IRPF per despeses relacionades amb la cura de descendents o menors acollits menors de sis anys, amb l’objectiu de facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral. Aquesta millora es regula a la disposició final tercera de la llei, que modifica l’article 6 bis del Text refós de les disposicions legals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de tributs cedits per l’Estat, aprovat pel Decret legislatiu 1/2014, de 6 de juny.
Les principals novetats són:
-
Ampliació del col·lectiu beneficiari: s’inclouen els treballadors autònoms que hagin estat donats d’alta almenys 183 dies en el règim especial de la Seguretat Social durant el període impositiu, fet que abans no estava contemplat i que suposa un avanç important per adaptar la deducció a la realitat laboral actual.
-
Millora dels límits de renda: a més de l’increment del 20 % aplicable a famílies nombroses o monoparentals, s’introdueix un increment addicional del 30 % per a les famílies nombroses de categoria especial, afavorint d’aquesta manera els nuclis familiars amb una major càrrega econòmica.
Es manté el percentatge de deducció en el 50 % de les despeses satisfetes, amb un màxim de 900 euros anuals, els requisits d’aplicació i els límits de renda de 52.800 euros en tributació conjunta i 33.000 euros en tributació individual, llevat de les excepcions esmentades.