Als
efectes de la presentació de la declaració liquidació trimestral del cànon sobre l’abocament i la incineració de residus de les Illes Balears (model 800), els substituts del contribuent han de tenir en compte el següent
(article 12 del
Decret
16/2022, de 23 de maig, pel qual es desplega el cànon sobre l’abocament
i la incineració de residus de les Illes Balears, es regula el Fons de
Prevenció i Gestió de Residus i es modifica el Decret
14/2019, de 15 de març, de notificació i comunicació electròniques en
l’àmbit de l’Agència Tributària
de les Illes Balears):
1.-
El període de liquidació coincideix amb el trimestre natural.
L’autoliquidació ha de comprendre el total de les quotes meritades en el
trimestre corresponent.
2.- Els terminis de presentació de l’autoliquidació són els següents:
-.
Per a les quotes meritades en el primer trimestre, és a dir, entre l’1
de gener i el 31 de març, el termini és des de l’1 d’abril fins al 20
d’abril.
-. Per a les quotes meritades en el segon trimestre, és a
dir, entre l’1 d’abril i el 30 de juny, el termini és des de l’1 de
juliol fins al 20 de juliol.
-. Per a les quotes meritades en el
tercer trimestre, és a dir, entre l’1 de juliol i el 30 de setembre, el
termini és des de l’1 d’octubre fins al 20 d’octubre.
-. Per a les
quotes meritades en el quart trimestre, és a dir, entre l’1 d’octubre i
el 31 de desembre, el termini és des de l’1 de gener fins al 20 de gener
de l’any següent.
3.-
L’obligació de presentar l’autoliquidació es mantindrà, encara que no
s’hagin meritat quotes en el període de liquidació, mentre el substitut a què es refereixi la declaració-liquidació
estigui d’alta en el cens corresponent de la Conselleria de Medi Ambient i Territori que estableix l'article 11 del
Decret
16/2022, de 23 de maig.
4.- La
presentació del model 800 i, si escau, l’ingrés corresponent
s’efectuarà per via telemàtica, ja sigui pel propi declarant o per un
tercer que actuï en representació seva. En tot cas, l’usuari ha de
disposar d’un certificat digital en vigor que acrediti la seva
identitat, i, si escau, estar degudament registrat.
El pagament telemàtic es pot fer per qualsevol de les formes següents:
-.
Per banca electrònica. Per a això, s’ha de ser titular d’un compte a
alguna de les entitats bancàries col·laboradores (actualment, són
entitats col·laboradores
CaixaBank, Banca March, BBVA y Colonya,
Caixa Pollença) i disposar de les acreditacions de seguretat necessàries per a operar per via telemàtica.
-. Per targeta bancària de dèbit o de crèdit amb independència de l’entitat emissora de la targeta
Qualsevol dubte o consulta la podeu fer a través del servei de
Consultes i suggeriments.