Nota prèvia important:
en el cas de fer la sol·licitud d’ajornament o fraccionament de
pagament mitjançant aquest sistema, acceptau que les comunicacions o
notificacions que hagi de fer aquesta Administració tributària en
relació a la tramitació de la sol·licitud es facin per correu electrònic
i, en el seu cas, per telèfon mòbil.
Passos a realitzar:
1.- Omplir les dades de la sol·licitud següent i pitjau el botó "Guardar PDF".
2.-
Un cop guardat el document, pitjau el botó "Continuar". Si falta alguna
dada obligatòria haureu d'omplir-la i tornar a pitjar el botó "Guardar
PDF".
3.- Si les dades són correctes, cal adjuntar, a més de la
sol·licitud emplenada (que ja apareixerà per defecte) els documents
següents:
- Fotocòpia del NIF del deutor i, en el cas d'actuar
com a representant, el NIF del representant (sol·licitant) i del
representat (deutor), així com l'autorització de representació per poder
fer la sol·licitud.
- Els documents o justificants que es
considerin oportuns. En particular, s’ha de justificar l'existència de
dificultats economicofinanceres que impedeixin de forma transitòria
efectuar el pagament en el termini corresponent.
- La documentació relativa
a la garantia de pagament (compromís d'aval solidari d'entitat de crèdit o societat de
garantia recíproca o de certificat d'assegurança de caució) o la documentació corresponent
en funció del tipus de garantia que s'ofereixi d’acord amb allò que preveu la
normativa aplicable (més informació: article 46 del Reglament general de recaptació).
4.- Una vegada
adjuntats els documents que, en el seu cas, siguin necessaris, pitjau el
botó "Enviar". A continuació rebreu un missatge en el vostre telèfon
mòbil amb un codi que heu d'introduir i, una vegada fet això, podreu
imprimir la sol·licitud presentada i també rebreu un correu electrònic
d'aquest tràmit.
En el cas que la sol·licitud no estigui
degudament emplenada o si els documents aportats no són suficients o no
són correctes, es remetrà un correu electrònic informant d’aquesta
circumstància i es requerirà que es facin les subsanacions que
corresponguin o es remetin els documents pertinents, amb l’advertència
que si no es fa en el termini de
10 dies comptadors des
de l’endemà del dia de remissió del correu electrònic amb el
requeriment es tindrà per no presentada la sol·licitud i s’arxivarà
sense més tràmit.
5.- Quan s’hagi tramitat el procediment rebreu un correu electrònic amb la resolució que podreu imprimir.
En cas de dubte o informació addicional, podeu fer la consulta a través de l'aplicació
Consultes i suggeriments.